YouTube
Image is not available
Image is not available
Image is not available

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania dotyczące naszej inwestycji. Jeśli nie znaleźli Państwo wyczerpujących informacji - prosimy o kontakt, jesteśmy dostępni pod numerami telefonu: 024 267 88 74, 697 620 018, nasi pracownicy odpowiedzą na wszystkie Państwa pytania.

Pytania o procedurę zakupu mieszkania

1. Jakie są zasady rezerwacji mieszkania?

Należy umówić się z przedstawicielem firmy i zarezerwować mieszkanie podpisując umowę rezerwacyjną, wpłacić pierwszą ratę celem potwierdzenia rezerwacji.

2. Jak wygląda harmonogram wpłat w Państwa Firmie?

W umowie rezerwacyjnej szczegółowo ustalamy harmonogram płatności, indywidualnie ustalony między przedstawicielem firmy, a Klientem. Płatność całości kwoty powinna nastąpić przed odbiorem mieszkania.

3. W jakiej formie zawierane są umowy z deweloperem?

W pierwszej kolejności zawierane są umowy rezerwacyjne, a następnie po przyznaniu kredytu umowa deweloperska w formie aktu notarialnego. Ostatnim etapem zakupu jest podpisanie umowy przyrzeczonej, przenoszącej własność w formie aktu notarialnego.

4. Jakie dokumenty są potrzebne do podpisania umowy z deweloperem?

Dowód osobisty oraz Numer Identyfikacji Podatkowej.

Pytania dotyczące finansowania zakupu mieszkania

5. Czy pomagacie państwo w załatwianiu formalności z bankiem w przypadku kredytu?

Pracownicy firmy AMABUD Sp. z o.o. przygotują dla państwa wszystkie dokumenty niezbędne do uzyskania kredytu. Jeżeli potrzebują Państwo spotkanie z przedstawicielem banku, zorganizujemy je w dogodnym terminie.

6. Jakie informacje są potrzebne do ustalenia zdolności kredytowej?

W celu przeprowadzenia wstępnej oceny zdolności kredytowej bank poprosi Państwa o przygotowanie m.in. informacji o: wysokość miesięcznego dochodu netto, wysokość stałych miesięcznych wydatków, wysokość miesięcznych rat kredytów, pożądanego okresu kredytowania.

7. Jakich dokumentów wymaga bank podczas ubiegania się o kredyt na mieszkanie z rynku pierwotnego?

Banki posiadają różne procedury oraz wymagania dotyczące poszczególnych dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku kredytowego. Objętość dokumentacyjna wniosku o kredyt hipoteczny jest uzależniona także od rodzaju źródła dochodu wnioskodawców. Poniżej lista podstawowych dokumentów, jakie bank będzie wymagał:

  • umowa rezerwacyjna kupna - sprzedaży,
  • oświadczenia dewelopera (na druku bankowym), w którym zawarte są szczegóły transakcji,
  • pozwolenie na budowę lub pozwolenie na użytkowanie, jeżeli inwestycja została zakończona
  • oświadczenie banku kredytującego o bezciężarowym wydzieleniu lokalu, gdy deweloper do realizacji projektu wspomagał się kredytem inwestycyjnym
  • Wypis Rejestru Sądowego (KRS) (nie starszy niż 3 miesiące),
  • wypis i wyrys z rejestru gruntów.

Pracownicy firmy AMABUD Sp. z o.o., na życzenie banku lub Nabywcy, przygotują komplet dokumentów, oraz służą radą i pomocą w razie pytań dotyczących inwestycji.

Pytania o infrastrukturę, budynki i mieszkania

8. Co oznacza "stan deweloperski"?

Stan deweloperski oznacza, że wykonane ściany działowe są zagruntowane i przygotowane pod malowanie, posadzki są gotowe do położenia każdego rodzaju podłóg. W mieszkaniu jest instalacja do urządzeń wodno-kanalizacyjnych, centralne ogrzewanie, a także instalacja elektryczna wraz z osprzętem. Mieszkania wyposażone są w drzwi zewnętrzne antywłamaniowe, okna z PCV z nawiewnikami, grzejniki z termostatami.

9. Jakie są koszty utrzymania mieszkania?

Trudno jest określić koszt utrzymania mieszkania, gdyż właściciele sami decydują o wielkości zużycia mediów, każde mieszkanie posiada indywidualne liczniki na centralne ogrzewanie, ciepłą i zimną wodę (a mieszkania na parterze dodatkowo liczniki wody bezpowrotnie zużytej). Jednak deweloper zadbał o to, by budynek był energooszczędny i zastosował materiały o najwyższych parametrach izolacyjnych.

10. Ile wynosi czynsz?

Właściciele lokali ponoszą wydatki związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, fundusz remontowy, koszty wywozu śmieci (uzależnione od ilości zamieszkujących osób) oraz wydatki związane z utrzymaniem swojego mieszkania (rachunki za media). Każdy właściciel lokalu jest zobowiązany do ponoszenia kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej w wysokości proporcjonalnej do posiadanego udziału w tej nieruchomości. Na dzień dzisiejszy opłata jednostkowa wynosi 2, 40-, zł za m2 powierzchni mieszkania plus powierzchni przynależnych. Inne opłaty to koszty świadczeń dostarczanych do lokali na potrzeby indywidualnych właścicieli naliczane na podstawie odczytów z liczników: centralne ogrzewanie, podgrzanie wody, zimna woda i ścieki, prąd.

11. Czy tylko zaproponowane aranżacje wnętrz są możliwe do zrealizowania?

Klient może zaproponować własne rozwiązania zagospodarowania wewnętrznej przestrzeni mieszkania zgodne z prawem i przepisami budowlanymi. Deweloper przygotuje stosowną kalkulację kosztów w oparciu o wytyczne Klienta. Dodatkowo Deweloper dysponuje różnymi aranżacjami mieszkań przygotowanymi przez architekta wnętrz. Możliwe jest nawet zakupienie dwóch mieszkań i połączenie ich w jedno duże.

12. Czy istnieje możliwość kupienia garażu?

Do każdego mieszkania przynależy oddzielny, indywidualnie zamykany garaż  lub miejsce postojowe w ciągu podziemnym.

13. Jakie jest ogrzewanie?

Ogrzewanie oraz ciepła woda jest dostarczane do mieszkań z sieci miejskiej. Mieszkania są indywidualnie opomiarowane, liczniki ciepłej i zimnej wody oraz centralnego ogrzewania znajdują się w szafach z mediami na klatkach schodowych w budynkach.

14. Czy do mieszkań doprowadzona jest instalacja gazowa?

Nie. Do budynku nie jest doprowadzona instalacja gazowa ze względów estetycznych i bezpieczeństwa.

15. Czy ja będę właścicielem mieszkania?

Tak, jak najbardziej. Kupując mieszkanie przy ul. Górnej zostaje się właścicielem gruntu w udziale odpowiednim do wielkości zakupionego mieszkania.

16. Co oznacza termin "własność hipoteczna"?

Termin własność hipoteczna (prawidłowo własność lokalowa) określa mieszkania które posiadają prawo tzw. odrębnej własności. Właściciele tworzą wspólnotę i są współwłaścicielami całej nieruchomości. Przymiotnik "hipoteczna" przyjął się do nazwy, ponieważ kupując mieszkanie na kredyt, obciąża się hipotekę. Właścicielowi lokalu stanowiącego odrębną własność przysługuje odpowiedni do powierzchni lokalu udział w nieruchomości gruntowej i we wspólnych częściach budynku. Cechą charakterystyczną tej formy własności jest istnienie księgi wieczystej prowadzonej przez miejscowy sąd. W księdze takiej znajdują się informacje dotyczące danej nieruchomości w tym także czy nie jest ona obciążona jakim zadłużeniem lub roszczeniami osób trzecich.

17. Czy na terenie osiedla dostępny jest plac zabaw dla dzieci?

Na terenie osiedla zostały postawione funkcjonalne i kolorowe place zabaw. Wyposażenie zostało wykonane z najwyższej jakości materiałów, zachowano także granice bezpieczeństwa.

18. Czy osiedle ma pełną infrastrukturę?

Osiedle posiada pełną infrastrukturę miejską, tzn. kanalizację miejską, wodę, elektryczność, telefon i Internet a także okablowanie pod telewizję kablową i internet. Ponadto na osiedlu są drogi wewnętrzne, chodniki, oświetlenie ulic, ławki, zielone tereny wspólne oraz place zabaw.

19. Kto będzie zarządzał osiedlem? Na jakich zasadach?

Osiedlem będzie zarządzał wykwalifikowany zarządca z ramienia dewelopera. Zarządca będzie odpowiedzialny za opiekę nad terenami wspólnymi, zapewnienie mieszkańcom potrzebnych usług oraz nadzór nad właściwym funkcjonowaniem osiedla.

20. Jaką gwarancją objęte są budynki?

Zapewniamy trzyletnią gwarancję i rękojmię, zgodnie z przepisami polskiego prawa.

21. Jak przebiega odbiór nieruchomości?

Odbiór lokalu dokonywany jest w obecności Klienta oraz pracowników dewelopera i przedstawiciela wykonawcy. Dokumentem potwierdzającym odbiór jest protokół sporządzony na dzień odbioru, w którym określony jest stan techniczny lokalu. W wypadku stwierdzenia usterek ustalany jest zakres oraz termin ich usunięcia. Pracownik firmy AMABUD Sp. z o.o. przekazuje także pakiet instrukcji i artykułów pomocny w trakcie wykańczania i użytkowania lokalu.

22. Ile jest mieszkań na kondygnacji? I ile pięter ma budynek?

Budynek posiada jedną kondygnację podziemną (garaż wielostanowiskowy) oraz 4 kondygnacje nadziemne.

23. Czy budynek jest energooszczędny i ocieplony?

Budynki wykonane metodą tradycyjną murowaną z dociepleniem zewnętrznym (styropian gr. 16 cm) zapewniają bardzo dobrą energooszczędność. Budynki są niskoenergetyczne i mają Certyfikaty Energetyczne.

24. Jak jest opomiarowane mieszkanie?

Pomiar lokalu zostanie dokonany na podstawie obowiązującej normy PN ISO 9836 - 1997. Norma ta polega na pomiarze na poziomie podłogi, w stanie całkowicie wykończonym.

  1. Szybki kontakt
  2. Finansowanie
Telefon kontaktowy +48 (24) 267 88 75
+48 697 620 018
Adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona internetowa www.amabud.pl

 Bezpłatne doradztwo finansowe

Telefon kontaktowy +48 697 620 018
Adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.




facebook youtube 

Informacje zawarte na stronie internetowej www.amabud.pl mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej ani prospektu informacyjnego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Ceny oraz dostępność obiektów, a także ich stan faktyczny mogą ulec zmianie.  |  Projekt i wykonanie: Hedea.pl  |  Wszelkie prawa zastrzeżone © Copyright 2016 AMABUD Sp. z o.o. |   AMATECH - AMABUD Elektrotechnika Sp. z o.o.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Polityka plików cookies.